Monday, August 27, 2012

Pejam Celik..

 Aku pejam, aku celik... Hampir empat bulan sudah aku merempat kat rumah.. Kejap jerk rasanya dan bagaikan mimpi aku belajar di Matrikulasi Banting.. :( .. Dari tarikh aku tulis post nie 3 4 hari jea lagi aku nak masuk Universiti.. Aku tak lah exited sangat, tapi bole tahan la.. Yang aku nampak exited lebih dari aku, adalah mak dan ayah aku.. Itu la ibu bapa, sentiasa gembira dengan apa saja kejayaan anaknya..

 Paling aku tak mau tinggalkan adalah rakan-rakan aku kat belakang rumah aku nie haa.. Hampir seluruh hari aku habiskan masa melayan karenah kawan-kawan aku nie.. Ada yang samseng, manja, baik, liar.. Macam-macam la kalau nak digambarkan.. Semenjak 4 bulan aku kat rumah nie, dah 3 ekor anak biri-biri lahir.. Agak memuaskan la pencapaian nie bagi aku.. Sampai ade sorang budak comel yg datang beraya cakap,


"Mama esok nak datang lagi kat Zoo nie.."

Hahahha.. seronok aku mendengarnya ..Okayla, ade beberapa ahli baru dalam Zoo blakang rumah ak nie.. Aku nak perkenalkan.. :)













Namanya "Culas"..  Nie ayam hutan.. Selain Roslan, dia nie la bapak ayam yang samseng.. Tapi dia agak kecik berbanding Roslan sebab dia ayam hutan.. Sekali berkokok, satu kampung dengar.. 



 Namanya "Che Tong", Ibu ayam hutan.. Pemalu sikit tetapi agak liar sedikit..  Nak tangkap memang comfirm tak dapat..



 Namanya "Syahwal".. Mak aku bagi nama sebab dia lahir time hari raya.. Orang sibuk-sibuk beraya, dia pulak keluar.. Syahwal nie kacukan baka Sata Innes dengan baka Dorset.. Saiznya lebih besar dari yang dah lahir sebulan..



 Namanya "Tupai".. Aku bagi nama Tupai sebab sebijik macam tupai..Nie baka jenis Rex.. Antara termahal dalam spesis arnab..




Nie kawan-kawan Tupai..


 Yang berdiri tu namanya "Izzara".. Tersangat ayu.. Baka Rex jenis broken black.. Antara arnab fevorite budak-budak kat rumah aku..






Nie namanya "Cek Leha".. Agak bodoh.. Sebab dia bunuh semua anak dia yang warna hitam.. Sebab dia tak rasa tu nak dia.. Kita manusia jangan la jadi macam dia.. 

8 comments:

  1. Nice..miss all the animals @ home..especially Roslan.. :P

    ReplyDelete
  2. hehe. bila la aku berpeluang lawat zoo mu tu eh? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku g doh rumah mg.. Turn mg plk mari.. ok!

      Delete
  3. Aku rase aku orang paling kerap melawat zoo mung.. apepun aku nak cop izzara buat menantu aku deh tahun depan haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mg antaranya la.. hahah.. Izzara lonie, x sir bersetubuh lg..

      Delete
  4. seronoknye..

    teringin nak jumpe shawal..culas tu memang nampak la muke kerek die..
    cek leha tu aku rase die gila meroyan..penyakit biasa untuk ibu2 yang baru dapat anak..hehehe..(lecturer aku la yang kate)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tu xpandai bawak anak lagi.. Sebb tu jadi macam 2.. betoi la yg lec kau cakap tu.. tq

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hu.. ha.. hu ha