Saturday, December 13, 2014

Something that killing me, but I take it as my sword..

Berapa bulan sudah aku tak menulis blog.. iya, dalam waktu paling sibuk la akan tertulisnya blog.. now I will enter my study week.. Wish me luck and send some Dua to me.. Allah maha mendengar..

Okay, dalam dua tiga bulan nie, ak cuba untuk blance pengajian dengan kerja-kerja luar.. Aku berserah saja pada Allah, moga  dgn doa,Dialah yg sebaik2 perancang.. Aku just usha yg termampu..

Banyak orang aku jumpa & bercakap, sebagai sumber menambah ilmu dan mematangkan diri.. seperti moto kehidupan ku "biar napok bodo, asal kita celiko".. It's mean that biar la penampilan kita org nk pandang macam mana pom, asalkan pemikiran kita A+, unik, pantas dan bijak!.

Biasanya aku banyak bercakap dgn org yg lebih makan garam, otai, org yg berjawatan, org yg berkedudukan.. It's good, because we can create some branch on our mind.. 

Tapi..
Tapi..
Tapi..

Kedudukan kita dan kerja buat kita selalu direndahkan dan diusik-usik...  
Yes, itu adalah satu jalan pembelajaran.. but what do you excepted from 21 years old boy?
Saya tahu kamu pom melalui jalan yg susah untuk ke atas (maybe),
But for me, I just follow the flow and use any resources that I have..
 So, what resources that I have? What you have?. Kelantanese said "Demo Kecek Sedak"

I give an example, Sy ad duit, duit yg saya kerja setiap cuti sem, jadi buruh binaan,, sy boleh beli Iphone seperti rakan-rakan yang lain, sy mampu beli baju2 cantik dan mahal seperti yg lain.. 
But I save it.. Upgrade kandang2 kat rumah, beli biri2, beli lembu, give some to others people..
Kandang saya buat sendiri dengan tulang 4 kerat, biarpum sy budak yg xtau apa2 pasal pembinaan.. Sy just ikut ilham.. Who want to help? Nobody! My dad is a teacher, Alhamdulillah banyak menolong,, Tolong hulur atap, dia nk panjat xbole, perut membelon.. Tolong paku2..My dad a very nice guy..

Then come otai2, rich people, said that, said this, 
Said about marketing,
Said about feed,
Said about breed,
Said about operational..
Said about bla3.. 

So, do you know what resources,condition, and time that I have? I solve it dgn apa yg ada..
Stand by my self.. Some time with one leg, half leg, what they know? Talk?
 Mujur ada Allah dgn Keluarga yg meniup semangat..
So some time otai, and big people can kill u.. but I take that as a challenges... Sebab itu kadang2 aku diam dalam berbicara.. Diam lebih baik dari bercakap dalam beberapa situasi..
Kita berkerja dengan cara yg tersendiri, kerana hanya kita yg tahu segala kelemahan dan kekuatan dalam diri.
Syukur dan taat didahulukan,
Kejayaan akan menyusul, itu janji Allah..
Jom kita berjuang!!






Doing PD and collect some blood


My big Family, SBH


Some of my good friends.. very nice and cool people.. 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hu.. ha.. hu ha